Perşembe , 23 Mayıs 2019
Ana » Sıkça Sorulan Sorular » KOSGEB’e İlk Başvuruya Ait Sorular

KOSGEB’e İlk Başvuruya Ait Sorular

1. Destek alabilmek için nasıl bir yol izlemeliyim?

Destek alabilmek için öncelikle KOSGEB’in desteklediği KOBİ statüsünde olunmalıdır. KOBİ miyim testi için tıklayın.

2. KOSGEB’de daha önce kaydım var mı nasıl öğrenebilirim?

KOSGEB’e daha önce kayıt olup/olmadığınızı, kredilere başvurup/başvuramayacağınızı ve desteklerden faydalanıp/faydalanamayacağınızı öğrenmek için tıklayın.

3. KOSGEB tarafından desteklenen sektörler nelerdir?

KOSGEB 1990 yılında 3624 Sayılı Kanun ile İmalat Sanayi İşletmelerinin ekonomideki yerlerinin geliştirilmesi amacıyla kurulmuş bir kamu kuruluşudur. KOSGEB’in 1990-2009 yılları arasında imalat sanayi KOBİ’lerine yönelik yapmış olduğu çalışmalar takdirle karşılanmış ve 2009 yılında imalat sanayi dışında yer alan sektörlerdeki KOBİ’lerin de geliştirilmesi görevi KOSGEB’e verilmiştir. 18 Eylül 2009 tarih ve 27353 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 2009/15431 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile, KOSGEB’in geliştirilmesinden sorumlu olduğu sektörler belirlenmiştir. KOSGEB’den destek alabilecek sektörler listesi için tıklayınız.

4. KOSGEB’in sunmuş olduğu hizmetler ve desteklerden faydalanmak için herhangi bir ödeme yapmamız gerekiyor mu?

Hayır. Aksi yönde sizi bilgilendiren kişi veya şirketlere itimat etmeyiniz. KOSGEB’in konuyla ilgili duyurusu için tıklayın. Ayrıca danışman olduğunu iddia ederek sizden yüksek miktarlarda para isteyen, yaşanmış bir örnekte olduğu gibi bunun karşılığında KOSGEB’den 150.000 TL getireceğini söyleyerek, sizi dolandırmaya çalışan kişilere itimat etmeyiniz ve dikkat ediniz. KOSGEB verdiği desteklerin 1. ve 2. Bölgelerde %50, 3. 4. 5. ve 6. Bölgelerde %60’nın karşılamaktadır. Geri kalan meblanın KOBİ tarafından karşılanması gerekmektedir.

5. KOSGEB kullanıcı adı ve şifremi unuttum ne yapmalıyım?

www.kosgeb.gov.tr adresinden sağ üst köşede e-hizmetler bölümüne girip, şifremi unuttum bölümünden vergi ve sisteme kayıtlı mail adresinizi girerek kullanıcı adı ve parolanızı öğrenebilirdiniz. Fakat KOSGEB’in internette sunulan hizmetlerine 22.02.2018 tarihinden itibaren e-devlet (www.turkiye.gov.tr) üzerinden giriş yapılmaktadır. Dilerseniz bu haberin detaylarına bu linkten erişebilirsiniz.

6. KOSGEB’e online kayıt oldum. Ancak hiç bir evrak vermedim. Online kayıt olmak yeterli mi?

22 Şubat 2018 tarihi itibariyle e-devlet üzerinden giriş yapabildiğinizden YETERLİDİR. Bunun yanında destek başvuru yapabilmeniz için www.turkiye.gov.tr üzerinden giriş yaparak kobi bilgi dokümanı ve kobi beyannamenizi doldurmanız ve onaylamanız söz konusu dokümanları imzaladığınız anlamını taşır. Bu dokümanların çıktılarını KOSGEB birimine göndermenize gerek yoktur.

7. Her yıl KOSGEB’e beyanname vermek zorunda mıyım?

EVET. Şahıs firmaları her yıl şubat ayında, ticari firmalar ise her yıl nisan ayı sonunda bir önceki yıl mali bilgilerine göre beyannamelerini yenilemek zorundadır.

8. Destek başvurusunu nasıl yapabiliriz? Başvuruda istenen belgeler nelerdir?

http://edevlet.kosgeb.gov.tr adresinden şifrenizle giriş yaparak uygun bulunan programa ait destek başvurusu yapabilirsiniz. Online olarak başvuru formunu hazırlayabilir ve onaylayabilirsiniz. Çıktısını kaşeleyip-imzalayıp ek olarak belirtilen belgeler ile Müdürlüğümüze başvuru birimine teslim etmenize gerek yoktur.

9. Vergi ve SGK’ya borcum var. KOSGEB’den destek alabilir miyim?

Mevzuat kapsamında KOSGEB 13 devlet dairesi ile online haberleşebilmektedir. Bu sebeple güncel borcunuz hangi kuruma ise belirli limitler dahilinde mahsup dilekçesi vererek destek ödeme talebinde bulunabilirsiniz. Ancak talepte bulunabilmeniz için öncelikle KOSGEB’e kayıt olmanız ve destek yönetmelikleri kapsamındaki uygun ihtiyaçlarınız için doğru adımları atmanız gerekir. Diyelim ki uygun harcamanız için destek ödemesi alacaksınız ve vergi dairesine ya da SGK‘ya ödemeniz gereken bir borç var. Söz konusu bedel KOSGEB tarafından sizin adınıza ödenmektedir.

10. Destek başvurusunda bulundum ne zaman onaylanır? Onaylandığını nasıl öğrenebiliriz?

http://edevlet.kosgeb.gov.tr adresinden e-devlet şifrenizle giriş yapıp ardından çıkan ekrana vergi numaranız girerek açılan ekranda sağ üstteki “İŞLETME İŞLEMLERİ” > “DURUM TAKİP” ve “KOBİ DOKÜMANLARI” bölümlerinden başvuru evraklarınızı ve işletmenize gönderilen uygunluk yazılarını görebilirsiniz.

Ayrıca başvuru araması yaptığınız destek çubuğunun altındaki “TÜM HİZMETLER” butonu ile karşımıza çıkan “BEYANNAME ve DURUM SORGULAMA İŞLEMLERİ” satırına tıklandığında aşağıya açılan “İŞLETME DURUM SORGULAMA”da bulunan “ÖDEME OLURLARI” sekmesi bize ödeme geçmişini gösterilmektedir. Başvuru değerlendirmeleri iş yoğunluğuna göre değişkenlik göstermekle birlikte en geç 15 günlük süre içinde sonuçlanmaktadır.

Ayrıca Kontrol Edin

STÖ- Akademi İş Birliği Destek Programı Başlıyor

Sivil Toplum Okulu’nun (STOK) ardından sivil toplum örgütleri ve akademi arasındaki işbirliğine destek programıyla devam …

%d blogcu bunu beğendi: